بحار الأنوار : فيما ناجَى اللّه ُ تعالى بهِ موسى عليه السلام : كُن خَلَقَ الثِّيابِ جَديدَ القَلبِ .
بحار الأنوار : در نجواهاى خداوند متعال با موسى عليه السلام آمده است: كهنه پوش و نو دل باش.
امام على عليه السلام : جامه تقوا، فاخرترين جامه هاست.
امام على عليه السلام : هر كه جامه هاى تقوا را پيراهن خود كند، پيراهنش كهنه نشود.
امام على عليه السلام : تقوا را جامه زيرين و درونى خود سازيد.
عنه عليه السلام : مَن أشعَرَ التَّقوى قَلبَهُ بَرَّزَ مَهَلُهُ ، و فازَ عَمَلُهُ ، فاهتَبِلوا هَبَلَها . ، و اعمَلوا لِلجَنَّةِ عَمَلَها .
امام على عليه السلام : هر كه تقوا را جامه زيرين دلِ خود سازد، در خير و نيكويى گوى سبقت را [از همگنان ]بربايد و كارَش قرين موفقيت شود. پس، بهره ها و خوبى هاى تقوا را بجوييد و براى بهشت، كارى درخورِ آن كنيد.
عنه عليه السلام : اُوصِيكُم بتَقوَى اللّه ِ··· و أشعِروها قُلوبَكُم ، و ارحَضوا بِها ذُنوبَكُم ··· ألا فَصُونوها و تَصَوَّنُوا بِها .
امام على عليه السلام : شما را به تقواى خدا سفارش مى كنم··· آن را شعار دل هاى خود كنيد و گناهانتان را با آن بشوييد··· هان! تقوا را حفظ كنيد و خود را [نيز] به وسيله آن محفوظ بداريد.
عنه عليه السلام : إنّ الجِهادَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّةِ، فَتَحَهُ اللّه ُ لِخاصَّةِ أوليائهِ ، و هُو لِباسُ التَّقوى ، و دِرعُ اللّه ِ الحَصِينَةُ ، و جُنَّتُهُ الوَثِيقَةُ .
امام على عليه السلام : جهاد درى است از درهاى بهشت كه خداوند آن را براى دوستان ويژه خود گشوده است. جهاد جامه تقواست و زره محكم خداوند و سپر مطمئن او.
امام على عليه السلام : هر كه از جامه تقوا برهنه شود هيچ جامه اى او را نمى پوشاند.
الإمامُ الباقرُ عليه السلام ـ في تَفسيرِ الآيَةِ ـ : فأمّا اللِّباسُ فالثِّيابُ الّتي يَلبَسونَ، و أمّا الرِّياشُ فالمَتاعُ و المالُ ، و أمّا لِباسُ التَّقوى فالعَفافُ ؛ لأنّ العَفيفَ لا تَبدو لَه عَورَةٌ و إن كانَ عارِيا مِن الثِّيابِ ، و الفاجِرُ بادِي العَورَةِ و إن كانَ كاسِيا مِن الثِّيابِ ، يَقولُ : «و لِباسُ التَّقْوى ذلِكَ خَيْرٌ» يقولُ : العَفافُ خَيرٌ .
امام باقر عليه السلام ـ در تفسير آيه پيش گفته ـ فرمود : «لباس» همان جامه هايى است كه مى پوشند و «رياش» كالا و دارايى است و لباسِ تقوا، عفاف و پاكدامنى است؛ زيرا شخص پاكدامن، اگر چه برهنه از لباس باشد، عيبى از او آشكار نمى شود و آلوده دامن، هرچند پوشيده از لباس باشد، عيب هايش آشكار است. مى فرمايد: «و لباس التقوى ذلك خير»، مى فرمايد: خويشتندارى و پاكدامنى بهتر است.